Bár a republikános elnökjelöltért az amerikai média nagy része nem lelkesedik, azért az általa generált forgalomnak mindenki örül. Trump megosztó kinyilatkoztatásai mágnesként vonzzák a kattintásokat, gyarapítva ezzel az hirdetési pénzből élő sajtótermékeket.
A Slate Trumpcast néven indított podcastja az egyik legnépszerűbb lett az oldalnál, havi 1 milliós felhasználói táborral. A Slate.com látogatottsága ebben a hónapban 35%-kal nőtt az előző félév havi átlagához képest. Állítólag egy szerkesztőségi sörözésen már az az ötlet is felmerült, hogy egyszerűen szüntessék be az elnökválasztáshoz nem kapcsolódó hírek feldolgozását.
A New York Magazine Daily Intel rovatát 75%-kal olvasták többen az elmúlt hat hónapban a korábbi évhez viszonyítva. "Trump dominálja a híreket, ő alakítja a napirendet," - mondja a magazin online szerkesztője.
A Keywee tartalommarketing startup adatai megerősítik, hogy nem csak egyedi példákról van szó a Slate és a New York Magazine esetében, általános trendről beszélhetünk a híroldalaknál. A Donald Trumpról szóló cikkek nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, valamint többen osztják meg vagy kedvelik ezeket a bejegyzéseket, mint a Hillary Clintonnal foglalkozókat. A New York-i ingatlanmágnásról szóló történetek konkrétan nyolcszor népszerűbbek a Facebookon, mint az egykori First Lady. (Nem is csoda, hogy Trump népszerűsége kapcsán a média felelősségét is egyre többen feszegetik szakmán belül ). A Chartbeat statisztikái alapján jól látszik, hogy Trump lenyomta Clintont említésszámban és a cikkek olvasásával töltött időt tekintve is.
De mi lesz a választás után?
Julia Turner, a Slate főszerkesztője szerint: "...egy kicsit olyan lesz, mint felébredni, és azt kérdezni, mihez kezdünk most? Rengeteg erőforrást rendeltünk a választási hírekhez, ez négyévente így van, de a mostani kiemelt érdeklődés szinte hitetetlen."
A várakozások szerint a CNN 100 millió dolláros többletbevételre tehet szert csak Trump miatt. Az USA-beli éves reklámköltés 192 milliárd dollár, ez kb. 24 billió elérést jelent, mondja a Ben Kunz a Mediassociates-től. Amennyiben a Trumpot övező felhajtás csak 5%-kal növelte az amerikai média néző- illetve olvasószámát, az 1,2 billió plusz megjelenést eredményez. Átlag 8 dolláros CPM-mel (CPM - az ezer megjelenítés költsége) számolva 9,8 milliárd dollár extra bevételt könyvelhettek el a médiacégek idén.
Trump meghozta az emberek étvágyát a hírfogyasztáshoz, a feladat tehát adott a média számára, hogy az új közönséget valahogy magához kösse.
Egyes médiavállalatok a Trumpot és az elnökválasztást övező hatalmas érdeklődésre alapozva belépős rendezvényeket szerveznek. A New York Times választási partijára 250 dollárért lehet bejutni, míg 2008-ban ez 85-ből is megvolt.
A tartalomgyártók azért annyira nem félnek attól, hogy a Trump generálta forgalom egyszerűen csak köddé válik a választás után. Az olvasókat és nézőket valószínűleg továbbra is érdekelni fogják a kampányban felmerült témák, és megvan rá az esély, hogy a választási hírfogyasztókat elkötelezett visszatérő olvasókká váljanak.
"Az újságírók fel vannak rá készülve, hogyan kezeljék egy közéleti esemény túlpörgetése utáni csömört. Mindegyiküknek van listája arról, hogy milyen projektekkel kíván foglalkozni a kampány végeztével." - mondja a Jack Shafer médiaszakértő.
A New York Magazine-nál sem aggódnak: "Elég sok minden van azért, amiről írnunk kell, El nem tudod képzelni, mennyi kattintást hoz például a Trónok harca."
Forrás: