Friss, ropogós hírek az angolszász médiából

HOT OFF THE PRESS

HOT OFF THE PRESS

Az Uber új ruhája

2016. február 03. - de murányi

A közösségi taxiszolgáltató markánsan átalakította arculatát az este folyamán. A legutóbbi frissítés után az alkalmazásba belépve immár nem a jól megszokott elegáns, ámde hideg színekkel találkozunk. Másfél évnyi munkát tettek a projektbe, vajon megérte?

uber.jpg

Az utas alkalmazás ikonja (bal) és a sofőröké (jobb) // Wired

Travis Kalanick CEO szerint többről van szó, mint egyszerű vállalati arculatváltásról. A régi logó már nem tükrözte a cég jelenlegi üzletpolitikáját, mivel 2010-ben az Uber azért jött létre, hogy haversrácok fenszizhessenek fekete prémiumlimuzinokkal. Azóta, lássuk be, a szolgáltatás sokkal plebejusabb jelleget öltött. Shalin Amin design igazgató már 2012 óta lobbizott a logó lecseréléséért, mivel egyebek mellett nem tetszett neki, hogy a betűk közötti távolságot túl nagyra hagyták. Most nekiestek a betűtípusnak, kicsit összébb húzták, vastagították a szárakat és megszabadultak az U betű bal oldalán található görbülettől.
uber1.png

Az új logó // uber.com

Az Ubernél úgy érezték, ideje hozzányúlni a színekhez is. Az eddigi fekete, fehér és kék ugyan elegáns volt, de fémes, hideg és rugalmatlan benyomást keltett. Ez a gyakorlati alkalmazást sem segítette elő, gondoljunk csak ezen színeknek egy színes-szagos Valentin-napi kampányanyagba történő integrálására.

A rebranding során 65 helyi és 5 globális színpalettát és mintázatot vezettek be, szimbolizálva a szolgáltatás által lefedett piacok sokféleségét. Nigériában például készpénzzel is fizethetsz, míg Kolumbiában biciklis UberAngelt is rendelhetsz, ha éppen egy kicsit részeg lettél, ő pedig hazavezeti a kocsidat és persze téged. Ezekkel a színekkel és mintákkal az alkalmazáson belül találkozhatunk, míg a betöltésre várunk. Az arculatváltást bejelentő sajtóközlemény szerint a nemzeti változatok kialakításánál figyelembe vették az adott piacra jellemző építészeti motívumokat és textúrákat is. Azért ennyi országban mindezt letolni nem lehetett kis munka.

A mexikói színpaletta // uber.com

Egy dolog azért nem hagy nyugodni. 68 országban van jelen az Uber, de mindössze 65 változatot készítettek. Tehát három nem kapott. Lehet, hogy mi vagyunk az egyik és megkaptuk a románokét?

Innen:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hotoffthepress.blog.hu/api/trackback/id/tr518354950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása